Lokomotywa spalinowa BR218

 Model lokomotywy spalinowej produkowanej w latach 1968–1979 dla kolei zachodnioniemieckich - epoka IV

Wyprodukowano 398 lokomotyw. Spalinowozy były produkowane do prowadzenia pociągów pasażerskich na niezelektryfikowanych liniach kolejowych. Pierwsze lokomotywy spalinowe zostały wyprodukowane w 1968 roku przez zakład Krupp zlokalizowany w miejscowości Essen. Lokomotywy były eksploatowane do prowadzenia międzynarodowych pociągów ekspresowych Trans-Europ-Express. Zostały pomalowane na charakterystyczny kolor beżowy i czerwony. Jedna lokomotywa w malowaniu CityBahn jest zachowana jako czynny eksponat zabytkowy.

Model został zwaloryzowany - delikatne przybrudzenia sprawiają, że jego wygląd jest bardziej "naturalny".

 

 

Lokomotywa elektryczna BR185

BR 185 to lokomotywa elektryczna (15 kV) optymalna do prowadzenia pociągów towarowych w Niemczech lub w Austrii. Lokomotywa zbudowana w oparciu o platformę TRAXX AC2 firmy Bombardier. Epoka VI

  

Lokomotywa spalinowa SU46

HCP 303D (seria SU46) – polska lokomotywa spalinowa produkowana w latach 1974–1977 i 1985 przez zakłady HCP w Poznaniu dla PKP - epoka IV. Łącznie wyprodukowano 54 sztuki tego typu.Projekt lokomotywy SU46 powstał w 1972 (równolegle z projektem SP47) i był rozwinięciem konstrukcji spalinowozu SP45. Zastosowano w niej po raz pierwszy elektryczne ogrzewanie wagonów prądem o napięciu3kV (dotychczas stosowano ogrzewanie parowe lub elektryczne 500V). Choć konstrukcja była udana, produkcję wstrzymano w roku 1977 w wyniku odgórnych poleceń obligujących zakłady HCP do niezwłocznego rozpoczęcia dostaw lokomotyw ET41. W roku 1985 wykonano jeszcze dwa zmodyfikowane egzemplarze (SU46-053 i 054). Przez miłośników kolei, jak i kolejarzy nazywana „Suką”. SU46 to dwukabinowe 6-osiowe lokomotywy o układzie Co’Co’ z przekładnią elektryczną. Lokomotywa mogła przechodzić przez łuki o minimalnym promieniu 100m.

 

 Lokomotywa spalinowa BR218

 

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl